top of page

Tuhan Tempat Perlindungan



Mazmur 91;1-2:

Sesiapa yang tinggal di tempat rahsia Yang Maha Tinggi akan menetap di bawah bayang-bayang Yang Maha Kuasa. Aku akan berkata tentang TUHAN, “Dialah penaungku dan bentengku, Allahku, akan kupercaya kepada-Nya.


Tinggal dalam kebenaran Firman Tuhan adalah tempat perlindungan teraman bagi setiap orang percaya. Kebenaran melindungi kita dari tipu daya iblis yang menghancurkan. Kebenaran memberikan garis batas yang dapat membezakan antara yang benar dan yang salah. Kebenaran akan mengalirkan damai sukacita dan ketenangan.


Tuhan tidak menjanjikan sebuah dunia yang bebas dari bahaya, keluarga yang tiada masalah, kewangan yang mencukupi, bebas dari penyakit bahaya dan sebagainya tetapi Tuhan menjanjikan pertolongan saat kita menghadapi bahaya.

Tekanan dan stress boleh saja menyesakan seperti teriknya matahari dimusim panas. Namun Tuhan membisikan kebenaran, yang kuat dan pasti yaitu berjalan di bawah naungan Nya dan itu adalah tempat yang aman.


Renungan:

  • Disaat kita diuji dengan ujian yang berat,siapakah peribadi yang kita cari?

  • Apakah kita masih bergantung kepada kekuatan kita sendiri?


Perkara Doa

1.Berdoa agar setiap keluarga kita terbuka untuk menerima pertolongan serta bernaung dibawah kasih dan kuasaNya Tuhan.

2.Berdoa agar kita tetap mempercayakan Tuhan dalam kehidupan kita seharian dan tidak bergantung kepada kekuatan kita sendiri.

3.Berdoa supaya setiap kita percaya akan kuasa Tuhan yang dapat melepaskan kita dari badai yang kita alami.


Ani

Comments


bottom of page