Renungan Pra-Paskah

Hari Pra-Paskah 12

"Tidak semua orang yang memanggil-Ku, 'Tuhan, Tuhan,' akan memasuki kerajaan syurga, tetapi hanya mereka yang melaksanakan kehendak Bapa-Ku yang di syurga. Pada hari itu ramai orang akan berkata kepada-Ku, 'Tuhan, Tuhan, bukankah kami telah bernubuat dengan nama-Mu? Bukankah kami telah menghalau roh-roh iblis serta banyak melakukan mukjizat dengan nama-Mu?' Tetapi Aku akan menjawab, 'Aku tidak mengenalmu. Nyahlah kamu dari sini, hai kamu yang mungkar.' " - Matius 7:21-23 AVB

RENUNGAN - Tuhan Yesus Kristus memperingatkan kita bahawa Dia tidak terkesan dengan kemampuan luar kita dalam bernubuat, mengusir setan atau melakukan mukjizat besar - semuanya yang dilakukan atas nama-Nya.

Tuhan Yesus khuatir sama ada Dia mengenal anda! Adakah anda mengenali Dia dan adakah Dia mengenali anda? Itulah pemeriksaan realiti bagi kita - sama ada kita mempunyai hubungan dengan Tuhan kita Yesus Kristus. Adakah kita mengenali Dia secara dekat, atau kita hanya menjalankan agama atau kewajipan dengan harapan mendapat beberapa pahala dengan Tuhan? Apakah kita berpura-pura palsu tentang bagaimana hubungan kita dengan Yesus hanya kerana kedudukan kita ataupun kerana reputasi kita yang dibina atas perkhidmatan kita selama ini di gereja?