top of page

Berjalan dalam Iman


"Percayalah kepada TUHAN dengan sepenuh hatimu dan janganlah bersandar kepada pengertianmu sendiri. Ingatlah Dia dalam segala jalanmu, maka Dia akan meluruskan jalanmu." (Amsal 3:5-6)


Refleksi Ringkas:

Hari ini, mari kita renungkan kepentingan berjalan dalam iman. Iman adalah kepercayaan yang tulus dan percaya kepada Tuhan, bergantung kepada-Nya dalam semua aspek kehidupan kita. Apabila kita menyerahkan sepenuhnya hidup kita kepada Tuhan dan bergantung kepada-Nya, Dia akan membimbing langkah kita dan meluruskan jalan hidup kita. Marilah kita belajar untuk melepaskan pergantungan pada pemahaman kita sendiri dan bergantung sepenuhnya kepada Tuhan dalam semua perkara.


Doa:

Tuhan yang setia, terima kasih atas iman yang telah Engkau berikan kepada saya. Tolonglah saya untuk bergantung sepenuhnya kepada-Mu dan lepaskan kecenderungan saya untuk bergantung pada pemahaman dan kebijaksanaan manusia. Bimbinglah langkah saya dan jadikan hidup saya dicerahkan dengan iman yang teguh. Biarkan iman saya bertumbuh dan kuat dalam persekutuan dengan-Mu. Dalam nama Yesus, amin.


Comentários


bottom of page