top of page

Biarlah Hidupmu Bersinar Semasa Tahun Baru Cina Ini


Hari ini adalah raya Tahun Baru Cina yang pertama. Bagi yang merayakan Tahun Baru Cina, saya ucapkan, “Selamat Tahun Baru dan semoga sukacita surgawi memenuhi hatimu, dan berkat kasih anugerah Tuhan terus mengalir dalam hidupmu.”


Doa saya untuk semua kita yang merayakan dan tidak merayakan Tahun Baru Cina pada tahun ini semoga “hidupmu bersinar di hadapan semua orang”, di mana percakapanmu, kelakuanmu, kasihmu kepada semua orang, imanmu kepada Kristus dan cara hidupmu yang suci akan memimpin mereka kepada pengenalan akan Tuhan Yesus Kristus.


Oleh itu, jadikanlah perayaan Tahun Baru Cina pada tahun ini sebagai landasan bagi diri kita untuk mengucap syukur kepada Tuhan atas kebaikan-Nya dan menceritakan segala kebaikan, anugerah Tuhan ke atas hidup kita kepada mereka yang kita temui. Bagaimana Tuhan sangat baik ke atas hidup kita sepanjang tahun yang lalu sehingga hari ini?


Hidup ini adalah kesempatan untuk semua kita, setiap hari merupakan anugerah Tuhan untuk diri kita. Sebab kita tidak tahu apa yang akan terjadi pada diri kita pada hari esok. Oleh itu, kita perlu mempergunakan setiap kesempatan hidup ini untuk bersyukur kepada Tuhan.


Dengan itu, “Hendaklah cahaya kamu juga bersinar di hadapan orang, supaya mereka melihat perbuatan kamu yang baik, lalu memuji Bapa kamu yang di syurga.” Matius 5:16


Doa: Bapa yang di surga, saya datang kepadaMu, berdoa untuk semua saudara-saudara saya yang sedang merayakan Tahun Baru tahun ini, agar Engkau memberkati dan menyertai mereka sepanjang perayaan Tahun Baru ini. Dalam nama Tuhan Yesus, saya berdoa, amin.


Pr Patrick Taie

Related Posts

See All

Dia Tuhan Yang Tidak Pernah Berubah

“...Tetapi Engkaulah Allah yang sudi mengampuni, yang pengasih dan penyayang, yang panjang sabar dan berlimpah kasih setia-Nya. Engkau tidak meninggalkan mereka....” Nehemia 9:17b Oleh kerana mereka t

Comentários


bottom of page