top of page

Hati yang Dibebaskan


Yesus mengatakannya seperti ini: “dan kamu akan mengetahui kebenaran, dan kebenaran itu akan memerdekakan kamu” (Yohanes 8:32).


Masih banyak Anak Muda yang kita kenali masih hidup berantakan walaupun segelintirnya adalah orang yang percaya dan yang melayani .Ketakutan, depresi , ketagihan dan pengaruh hal dunia yang telah memakan begitu banyak jiwa anak muda kristian yang akhirnya lama kelamaan akan meninggalkan persekutuan Gereja. Hati yang berbelah bahagi akan Tuhan , tidak percaya membuatkan anak muda tidak lagi mencari WajahNya dan mencari jalan penyelesaian yang lain kerana Hilangnya Kerinduan akan Hadirat Tuhan .Sukacita boleh diperolehi berbagai cara tetapi sukacita yang benar adalah melalui Kebenaran Kristus. Kebenaran yang memberikan kemerdekaan.


Karena itu, sesulit apa pun keadaan yang sedang kita hadapi atau seberapapun negatifnya perasaan kita , jangan pernah menyerah! Dalam proses pertumbuhan kehidupan , akan ada kebebasan dari belenggu-belenggu , ujian yang sakit dan memenatkan. Tetapi ingatlah akan Kasih Karunia yang adalah anugerah Tuhan terindah bagi kita .


Hai anak muda , rendahkan diri , Berdoa dan cari WajahNya lalu berbaliklah dari jalan jalan yang jahat , Tuhan Yahweh mendengar dan akan mengampuni serta memulihkan . Dia adalah Tuhan yang sanggup dan hanya di dalam Dia ada kemenangan .


RENUNGAN


Dunia ini memerlukan anak-anak muda yang akan memegang posisi penting di tengah bangsa ini, yang hatinya bersih, tulus dan tidak bercela. Dunia ini memerlukan pribadi yang cekap mengambil keputusan sesuai dengan kebenaranMu dan memberi pengaruh yang benar atas generasi muda lainnya.

Roh Kudus, berbicaralah secara langsung kepada anak-anak muda dan jamahlah hati mereka untuk mau mengenal Engkau secara pribadi.



Perkara Doa

1) Berdoa agar transformasi hidup terjadi dan mendapatkan pengharapan yang benar iaitu dalam Jalan Kristus untuk masa depan anak muda.

2) Berdoa agar Gereja tidak akan pernah jemu dan berhenti menyelamatkan generasi muda lalu memuridkan mereka.

3) Berdoa agar Kesatuan dan kebangkitan Generasi anak muda dari pelbagai denominasi melalui berbagai persekutuan , Program Kerohanian dan aktiviti.


Barnabas

Comments


bottom of page