top of page

Hidup Bukan Diriku Tetapi Yesus Yang Hidup Dalamku

"…Aku telah disalibkan dengan Kristus; namun aku hidup, tetapi bukan lagi aku sendiri yang hidup, melainkan Kristus yang hidup di dalam aku. Dan hidupku yang kuhidupi sekarang di dalam daging, adalah hidup oleh iman dalam Anak Allah yang telah mengasihi aku dan menyerahkan diri-Nya untuk aku......” Galatia 2:20.


Paulus berkata kepada kita bahawa dirinya sekarang ini bukan lagi dirinya yang hidup, tetapi Kristus yang hidup di dalam dirinya. Memang secara jasmani dirinya masih hidup dalam tubuhnya, namun secara rohani dirinya sudah hidup sekarang ini oleh kerana iman di dalam Anak Allah, Yesus yang mengasihinya dan memberikan diri-Nya sendiri untuk menyelamatkan dirinya.


Sewaktu kita mengambil keputusan untuk menyerahkan hidup kita sepenuhnya kepada Tuhan Yesus melalui pertobatan dan penerimaan Yesus ke dalam hidup kita, untuk bertakta sepenuh ke atas hidup kita, maka secara rohani melalui iman kita pada Tuhan Yesus, kita sudah menjadi milik Yesus. Dimana Yesus Kristus yang hidup di dalam kita.


“…sewaktu kita bertobat dan menerima Yesus ke dalam hidup kita secara peribadi menjadi Tuhan dan penyelamat hidup kita, hal ini bererti kita sudah menyerahkan hidup kita dikandali oleh Tuhan Yesus sepenuhnya..”


Doa: Bapa yang di surga, saya datang kepadaMu, memuji namaMu kerana menerima diri saya sebagai anak-anakMu, yang Engkau kasihi. Sekarang saya bukan lagi hidup bagi diri saya tetapi bagiMu. didalam nama Tuhan Yesus saya berdoa amin.


Pr Patrick Taie

bottom of page