top of page

Hidup Sebagai Generasi Kudus



Wahyu 3:4 - " Namun demikian, ada sebilangan daripadamu di Sardis yang tidak mencemarkan pakaian mereka. Mereka akan berjalan bersama-Ku dengan berpakaian putih kerana mereka layak mendapat kemuliaan sedemikian."


Mesej kepada jemaah di Sardis menekankan kepentingan hidup dalam kesucian dan kekudusan. Sebagai orang percaya, kita dipanggil untuk menjadi berbeza daripada dunia dengan mengejar kekudusan dalam pemikiran, tindakan dan pilihan kita. Sama seperti mereka di Sardis yang kekal tidak tercemar dianggap layak, usaha kita untuk menjalani kehidupan suci mencerminkan kelayakan kita di hadapan Tuhan.


Hidup dalam kekudusan membolehkan kita berjalan dengan Kristus, yang dilambangkan dengan memakai pakaian putih. Ia mencerminkan keselarasan kita dengan watak dan nilai-nilaiNya. Marilah kita membuat pilihan secara sedar untuk hidup dalam kekudusan, menjaga hati kita dan cuba menjaga kesucian kita. Dengan cara ini, kita dapat memantulkan cahaya Kristus dengan lebih baik dalam dunia yang sangat memerlukannya.


Doa:

Tuhan yang Mahakuasa, bantulah kami hidup sebagai generasi yang kudus, dikhususkan untuk tujuan-Mu. Semoga hidup kami mencerminkan kekudusan dan kebenaranMu. Terima kasih atas pertimbangan sewajarnya kami semasa kami berusaha untuk berjalan dekat dengan Anda. Dalam nama Yesus, kami berdoa. Amin.

Comments


bottom of page