top of page

Jadilah Seperti Yesus


"…Kita mengasihi, karena Allah lebih dahulu mengasihi kita.......” 1 Yohanes 4:19

Kasih kita bermula daripada Tuhan yang kita kenal dan sembah, Tuhan Yesus Kristus, segalanya bermula daripada Tuhan sendiri, dimana Dia yang terlebih dahulu mengasihi kita. Sehingga hal itu mendorong kita mengasihi semua orang lain.


Kita mengasihi orang lain, sebab kita telah mengalami kasih Tuhan itu secara peribadi didalam hidup kita secara peribadi. Kita diampuniNya dengan menyerahkan diri-Nya mati diatas kayu salib, dengan satu tujuan agar kita diselamatkan daripada hukuman dosa. Kita telah merasakan dan mengalami kebaikan-Nya ke atas hidup kita secara peribadi.


Oleh kerana Yesus telah memberikan kita teladan untuk diikuti maka kita harus melakukan hal yang sama didalam hidup kita. Dengan mengasihi orang lain, dengan melayani orang lain dan mengampuni orang yang menyakiti hati kita. Oleh itu kita harus menjalani kehidupan yang Yesus telah tunjukkan kepada kita, dengan mengasihi, mengampuni, melayani sesama kita seperti diri-Nya.


Jadilah seperti Yesus sepanjang perjalanan hidup kita, agar selama kita hidup kita telah menjadi berkat.


Doa: Bapa yang di surga, saya datang kepadaMu, menyerahkan diri saya kepadaMu, pakailah hidup saya sebagaimana adanya saya, selama hidup saya menjadi berkat kepada semua orang. didalam nama Tuhan Yesus saya berdoa, amin.


Pr Patrick Taie

bottom of page