top of page

Kesedihan


Diberkatilah mereka yang bersedih, kerana mereka akan terhibur. Matius 5:4


Pada kali ini, mari kita renungkan kesedihan dan kedukaan yang dialami ramai orang. Yesus mengajar kita bahawa mereka yang berduka akan mendapat penghiburan. Kita boleh berdoa untuk mereka yang sedang berduka, memohon Tuhan untuk memberi mereka penghiburan dan pengharapan di tengah-tengah musim kesedihan mereka. Kita juga boleh berterima kasih kepada Tuhan atas harapan sebenar yang kita ada dalam Yesus. Kita memohon kepada Allah agar diberi ketenangan dalam mengetahui bahawa ada kehidupan selepas kehidupan ini.


Doa:

Ya Allah, saat ini saya menyebut nama seseorang yang sedang berduka. Saya memohon agar Engkau memberikan mereka penghiburan dan ketenangan dalam musim penderitaan mereka. Sertai mereka dengan kehadiran-Mu yang menghibur, dan berikanlah mereka kekuatan untuk menjalani hari-hari sulit ini.


Terima kasih, Tuhan, karena harapan yang nyata yang kita miliki dalam Yesus. Terima kasih atas janji-Mu bahwa mereka yang berduka akan dihibur. Engkau adalah Allah yang setia dan penghiburan-Mu tak terhingga. Bantu kami untuk memperoleh kedamaian dan ketenangan dalam mengetahui bahwa ada kehidupan kekal bersama-Mu setelah kehidupan ini.


Doa ini kami panjatkan dalam nama Yesus, yang memberikan penghiburan dan pengharapan sejati. Amin.

コメント


bottom of page