top of page

Membina Asas Yang Kukuh untuk Perkahwinan


Bacaan : Matius 7:24-27 "Sesiapa yang mendengar dan menurut kata-kata-Ku ini ibarat orang bijak yang membina rumah di atas batu. H mencurah, banjir melimpah dan angin kencang melanda, tetapi rumah itu tidak runtuh kerana berasaskan batu.

Sesiapa yang mendengar tetapi tidak menurut kata-kata-Ku ini ibarat orang bodoh yang membina rumah di atas pasir. Hujan mencurah, banjir melimpah dan angin kencang melanda, lalu runtuhlah rumah itu, punah ranap!"Ringkasan: Memperkuatkan perkahwinan anda dengan membina asas yang kukuh dalam Kristus. Penting untuk mendasarkan perkahwinan anda atas kepercayaan, iman, dan ketaatan pada Firman Tuhan.


Contoh aplikasi harian: Memperuntukkan masa setiap hari untuk berdoa bersama dan membaca Firman Tuhan. Pelajarilah Firman Tuhan bersama-sama dan bincangkan tentang bagaimana Tuhan memimpin kehidupan anda dan perkahwinan anda.


Doa: Tuhan, kami berterima kasih kerana Engkau telah membina asas perkahwinan kami di atas kepercayaan, iman, dan ketaatan pada Firman-Mu. Kami memohon bimbingan dan kekuatan dari-Mu untuk terus memperkuatkan asas perkahwinan kami dalam Kristus. Amin.


Σχόλια


bottom of page