top of page

Selagi Ada Berpeluang, Buat Baik


"…Oleh itu, selama kita berpeluang, kita patut berbuat baik kepada semua orang, terutama sekali kepada saudara-saudara kita yang seiman........” Galatia 6:10


Paulus memperingatkan setiap Jemaah yang ada di Galatia supaya mengambil setiap kesempatan yang mereka miliki selama mereka masih hidup didunia ini, untuk melakukan hal-hal yang baik kepada semua orang yang ada disekeliling mereka terutamanya kepada orang yang ada di dalam keluarga seiman.


Hidup kita didunia ini adalah sebuah kesempatan, dimana ada permulaan dan ada pengakhirannya. oleh itu selama kita masih lakukanlah yang baik, sebab hidup kita didunia ini hanyalah sekali sahaja selapas itu kita akan mati. Oleh kerana hidup ini hanyalah sekali dan tidak akan berulang maka kita harus terus melakukan hal-hal yang baik terutamanya kepada saudara-saudara kita yang seiman.


Renungkan diri anda saat ini? Apakah anda selama ini telah melakukan yang baik kepada mereka yang disekeliling anda. Ingat Hidup ini adalah anugarah, oleh itu kita perlu menggunakan hidup ini dengan sebaik-baiknya selama kita memiliki peluang.


Doa: Bapa yang di surga, saya datang kepadaMu, menyerahkan hidup saya kepadaMu, pakailah saya untuk melakukan kehendakMu agar orang yang disekeliling saya akan mengenal Engkau. didalam nama Tuhan Yesus saya berdoa ,amin.


Pr Patrick Taie

Commentaires


bottom of page