top of page

Teladanilah Yesus Dalam Mengasihi

"…Dan hiduplah di dalam kasih, sebagaimana Kristus Yesus juga telah mengasihi kamu dan telah menyerahkan diri-Nya untuk kita sebagai persembahan dan korban yang harum bagi Allah.....” Efesus 5:2


Paulus dengan rendah hati mendorong setiap orang percaya yang ada di Efesus, supaya meneladani Kristus Yesus yang telah mengasihi kita. Kasih-Nya telah dibuktikan kepada kita melalui kesanggupan diriNya untuk menyerahkan diri-Nya demi kepentingan diri kita sebagai korban persembahan yang berbau harum bagi Allah. Hal ini membuktikan kepada kita bahawa kasih-Nya kepada kita harus menjadi teladan bagi kita.


Oleh itu marilah kita menjalani kehidupan yang saling mengasihi sesama kita dan orang yang lain seperti mana Yesus sendiri telah menyatakan kasih-Nya kepada kita, dengan menyerah diriNya dikorbankan demi kepentingan diri kita. Dengan itu jadikanlah Yesus sebagai teladan bagi hidup kita selama kita masih hidup didunia ini.


Doa: Bapa yang di surga, saya datang kepadaMu, memohon agar Tuhan mengajarkan saya untuk saling mengasihi, ampunilah segala kelemahan saya, didalam nama Tuhan Yesus saya berdoa amin.


Pr Patrick Taie

bottom of page