top of page

Tuhan Menunjukkan Kasih-Nya Kepada Kita

“...Akan tetapi Allah menunjukkan kasih-Nya kepada kita, oleh karena Kristus telah mati untuk kita, ketika kita masih berdosa...” Roma 5:8


Paulus berkata kepada Jemaah yang ada di Roma tentang bagaimana Tuhan menunjukkan kasih-Nya kepada manusia. Sewaktu manusia masih berdosa Yesus Kristus mati untuk kita sebab Allah meninginkan agar semua manusia diselamatkan daripada belenggu dosa dan bebas daripada murka-Nya.


Oleh kerana kasih-Nya kepada kita maka Yesus menyerahkan nyawa-Nya yang kudus, yang tidak bercacat menjadi korban penebusan dosa kita. Inilah sebabnya mengapa kematian dan kebangkitan Yesus berkuasa untuk menyelamatkan kita yang berdosa.


Dengan itu apakah respon kita terhadap pengorbanan Yesus bagi dosa kita pada hari ini? Apakah kita sangat bersyukur dengan penebusan dan penyelamatan yang Yesus telah sediakan bagi kita pada hari ini?


Doa: Bapa yang di surga, saya datang kepadaMu, berterima kasih atas kasihMu yang sangat besar terhadap diri saya, ampunilah dosa-dosa saya dan bersihkan saya agar saya layak dihadapanMu. didalam nama Tuhan Yesus saya berdoa, amin.


Pr Patrick Taie


bottom of page