top of page

Damai Diberikan oleh Raja Damai


Bacaan Alkitab: Yesaya 9:6


Kedamaian adalah salah satu anugerah paling berharga yang dibawa oleh kelahiran Yesus Kristus. Dia dipanggil Raja Damai dalam nubuat Yesaya, dan kedatangan-Nya membawa kedamaian yang melampaui pemahaman manusia. Krismas mengingatkan kita bahawa dalam kekacauan dunia ini, terdapat Putera Damai yang membawa kedamaian sejati dan kekal. Kita dijemput untuk mencari dan merasai kedamaianNya, yang tidak bergantung pada situasi atau keadaan luaran.


Dalam kelahiran-Nya, Yesus menawarkan kedamaian yang melampaui pemahaman manusia. Damainya bukan sahaja luaran, tetapi juga dalaman. Dia mengajar kita untuk mencari kedamaian dalam hubungan dengan Tuhan dan sesama manusia. Krismas mengajar kita tentang makna sebenar kedamaian yang datang daripada hubungan baik dengan Pencipta dan satu sama lain.


Keamanan yang dibawa oleh Putera Damai juga membimbing kita untuk menjadi pendamai di dunia ini. Dalam dunia yang penuh dengan konflik dan percanggahan, kita dipanggil untuk menjadi agen perubahan yang membawa keamanan melalui tindakan cinta, pengampunan dan pendamaian. Damainya adalah panggilan untuk kita menjadi pembawa cahaya yang menerangi kegelapan di sekeliling kita.


Doa:

  1. Doa Syukur untuk Keajaiban Natal

  2. Doa Kesedaran akan Terang dan Kehadiran-Mu

  3. Doa Pengalaman dan Manifestasi Kasih-Mu

Kommentare


bottom of page