top of page

Gereja Memiliki Hati Yang Mengasihi Tuhan


Banyak gereja masa kini memiliki bangunan yang besar bahkan tidak kurang juga kemewahan yang berlimpah. Banyak juga gereja yang mempunyai kemudahan yang serba lengkap bagi keperluan setiap ministri.


Yang menjadi pertanyaanya adalah apakah gereja - gereja ini memiliki hati yang mengasihi Tuhan?


Adakah gereja - gereja yang sedemikian memiliki hati peka terhadap orang lain?


Adakah gereja - gereja ini yang punya kewangan yang cukup bagus dapat mengasihi Tuhan dengan Cara memuliakannya iaitu peka dengan keperluan orang lain.


RENUNGKAN:

1. Matius 22:37-38

Jawab yesus kepadanya: kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan sengenap hatimu Dan dengan segenap jiwamu Dan sengenap akal budimu.


2. Itulah hukum yang terutama dan yang pertama.


3. Kunci pertama mengasihi Tuhan adalah kasihilah Tuhan Allahmu dengan sengenap hatimu, Dan dengan sengenap jiwamu, Dan dengan sengenap akal budimu. Itulah hukum yang terutama dan pertama. Tidak ada yang menentang hukum itu.


4. Kunci ke dua adalah kasihilah sesamamu manusia seperti dirimu sendiri itulah hukum yang kedua.


PERKARA DOA

1.Berdoa supaya gereja besar mahupun yang terkecil memiliki Dan menanam hukum - hukum yang terutama. Ini adalah kuncinya supaya beroleh kemenangan bagi jiwa - jiwa.

2.Berdoa supaya gereja yang menjadi bait tempat kudusnya Tuhan di jaga rapi secara fizikaldl Dan rohani, kerana iblis sangat cemburu gereja yang menjaga kekudusan kerena itu adalah senjata bagi umat Tuhan.

3.Doakan suoaya bait kudus Tuhan tinggal dalam hati anak-anaknya,

biar setiap orang percaya kepadanya beroleh hidup yang kekal.


Albertee

Comments


bottom of page