top of page

Membina Iman yang Kuat

7 Tip Untuk Ibubapa - Hari 3

"Tetapi kamu, saudara-saudaraku yang dikasihi, teruskanlah usaha membina hidup yang berasaskan iman yang paling murni. Berdoalah dengan bimbingan Roh Kudus." Yudas 1:20 (AVB)


Renungan:  Di tengah-tengah cabaran membesarkan anak, ayat ini menggalakkan pasangan untuk memperkuat iman peribadi mereka melalui doa. Ia mengingatkan bahawa ibu bapa tidak dapat menyampaikan apa yang mereka tidak miliki. Membina iman melibatkan keterlibatan yang konsisten dengan Kitab Suci, doa, dan bergantung pada Roh Kudus. Ia adalah pengakuan bahawa rumah tangga yang bercorakkan rohaniah bermula dengan ibu bapa yang beriman.


Aplikasi: Tetapkan rutin waktu harian untuk pembacaan Kitab Suci peribadi, dorong pertumbuhan rohaniah satu sama lain. Sertai kajian Alkitab bersama sebagai pasangan untuk membina komuniti saling dorong.


Doa: Ya Allah, kuatkanlah iman kami sebagai ibu bapa. Semoga komitmen kami kepada doa peribadi dan bersama melibatkan pondasi rohaniah yang mendalam untuk faedah keluarga kami. Dalam Nama Yesus kami berdoa.

bottom of page