top of page

Mereka Mengenal Yesus


“..Orang di situ mengenal Yesus. Kemudian mereka memberitahu semua orang di sekitar daerah itu bahawa Yesus datang, lalu mereka membawa orang sakit kepada Yesus.!” Matius 14:35


Setibanya mereka di pantai Genesaret, orang banyak yang ada disitu melihat Yesus. Mereka mengenal diriNya, maka mereka pun pergi menceritakan kepada orang lain bahwa Yesus telah datang, lalu mereka membawa semua orang sakit kepada-Nya.


Oleh kerana mereka sungguh-sungguh mengenal diri Yesus maka mereka pun tidak teragak-agak memberitakan tentang kehadiranNya, sehingga semua orang yang ada di sekitar daerah itu mendengar tentang kehadiranNya.


Oleh kerana mendengar tentang kehadiran Yesus disitu maka orang banyak dengan segara datang membawa orang yang sakit datang kepada Yesus, agar Yesus menyembuhkan mereka.


Pengenalan secara peribadi dengan Yesus menyebabkan seseorang itu tidak takut untuk memberitakan Yesus kepada orang lain. selain itu pengenalan seseorang secara peribadi dengan Yesus juga mengakibatkan kegirahan untuk memberitakan Yesius kepada orang lain.


Apakah anda sesungguhnya mengenal Yesus secara peribadi didalam hidupmua hari ini? ingat mengenal Yesus sebagai penyelamat hidup kita, atau mengenal Yesus sebagai Pencipta alam semesta dan sumber hidup bagi peribadi kita,merupakan hal yang sangat penting.


Tuhan Memberkati! Pr Patrick Taie


コメント


bottom of page