top of page

Selamanya Aku Memberitakan Perbuatan Tuhan


“…Tetapi aku tidak akan berhenti memberitakan Allah Yakub, ataupun menyanyikan pujian kepada-Nya.....” Mazmur 75:10


Mazmur ini menceritakan tentang iman pemazmur sewaktu dia menghadapi ancaman daripada musuh-musuhnya. Dimana pemazmur meletakkan seluruh pengharapannya pada janji-janji Tuhan. Oleh itu sewaktu dalam ancaman pemazmur ingat akan janji Tuhan.


Pemazmur berkata kepada kita bahawa dia tidak akan berhenti memberitakan Allah Yakub, ataupun menyanyikan pujian kepada Tuhan. Selama pemazmur hidup dia akan bersorak-sorai untuk menceritakan tentang perbuatan-perbuatan Tuhan yang ajaib sepanjang hidupnya.


Oleh kerana kebaikan Tuhan ke atas hidup pemazmur di sepanjang hidupnya maka dia tidak akan berhenti untuk memuji dan menceritakan segala perbuatan-perbuatan Tuhan. seumur hidupnya. dia akan memuji Tuhan dan menceritakan segala perbuatan Tuhan tanpa berhenti,


Bagaimana dengan diri kita pada hari ini? Apakah respon kita terhadap segala perbuatan-perbuatan Tuhan didalam hidup kita. Apakah kita terus bersyukur kepada Tuhan, berseru kepada-Nya dengan menceritakan segala perbuatan-perbuatan-Nya yang ajaib selama hidup kita.


Ingat kita hidup pada hari ini oleh kerana anugarah dan kebaikan Tuhan, tanpa Tuhan siapakah diri kita. Dengan itu kita harus memuji dan menceritakan segala perbuatanNya sepanjang hidup kita. Sebab semakin kita menceritakan perbuatan Tuhan dalam hidup kita, semakin kita akan mengenal dan mengasihiNya.


Oleh itu ceritakanlah perbuatan Tuhan selama kita hidup…


Doa: Bapa yang di surga, saya datang kepadaMu, memuji dan mengagungkan namaMu kerana Engkau Allah yang sangat baik dan Agung, tanpa Engkau bersama saya hidup ini adalah sia-sia, oleh kerana Engkau saya dapat menikmati hidup dengan indahnya.. didalam nama Tuhan Yesus saya berdoa amin.


Pr Patrick Taie

bottom of page