top of page

Sembahlah Tuhan dengan Sukacita




“…Sembahlah TUHAN dengan sukacita; datanglah ke hadirat-Nya dengan lagu-lagu gembira!...” Mazmur 100:2


Pemazmur mengajak semua orang yang didunia ini untuk beribadah kepada Tuhan (melayani Dia) dengan penuh sukacita. Dengan masuk ke dalam hadirat-Nya sambil bernyanyi-nyanyi dengan sukacita.Kata “ibadah” ini merujuk kepada “..kegiatan ibadah yang didalam rumah Tuhan..”.


Oleh itu pemazmur memperingatkan semua kita bahawa Tuhanlah yang telah menciptakan semua kita, oleh itu semua kita adalah milik-Nya dan umat-Nya, bangsa yang dipelihara olehNya. Dengan itu adalah layak bagi diriNya untuk menerima segala pujian daripada semua orang.


Dengan itu marilah kita masuk melalui gerbang ke dalam Bait-Nya dengan lagu pengucapan syukur bagi-Nya. Bersyukurlah kepada-Nya dengan segala pujian kita sebab Dia layak untuk menerima segala penyembahan daripada semua manusia yang telah dicipta oleh-Nya dan dijadikan oleh-Nya.


Ingat, semua kita adalah cipataan Tuhan dan milikNya, sebab tanpa Tuhan siapalah kita, dengan itu marilah kita menyembah Dia dengan hati yang penuh sukacita dan syukur, selama kita masih hidup didunia ini.


Doa: Bapa yang di surga,saya datang kepadaMu, memohon agar Engkau mengajar saya untuk terus menyembahMu dan selama saya masih hidup saya mahu menyembahMu dan bersekutu denganMu. . didalam nama Tuhan Yesus saya berdoa amin.


Pr Patrick Taie

bottom of page