top of page

Tahun Baru: Kepemimpinan Rohani dalam Kebangkitan


Berhematlah tentang dirimu dan ajaranmu. Lakukan terus-menerus, kerana dengan demikian engkau akan menyelamatkan dirimu dan mereka yang mendengar kata-katamu.1 Timotius 4:16


Selaras dengan tahun baru, kita merenung tema kebangkitan anak-anak Tuhan melalui kepimpinan rohani yang kuat. Firman Tuhan mengajar kita untuk memperhatikan diri kita sendiri dan ajaran kita, untuk bertahan di dalamnya supaya kita dapat menyelamatkan diri kita dan orang-orang yang mendengarkan kita.


Melalui doa, marilah kita memohon kebijaksanaan dan integriti untuk pemimpin rohani, supaya mereka dapat memimpin dengan teladan dan membimbing jemaah dengan berani.


Pada tahun baru ini, mari fokus pada doa untuk pertumbuhan rohani, meminta setiap anak Tuhan boleh bertumbuh dalam iman dan menjadi saksi yang berkesan untuk Firman-Nya. Semoga kepimpinan rohani yang kuat membimbing kita ke tahun baru dengan keazaman untuk memuliakan Tuhan dalam semua perkara.


Doa Hari Ini:

  1. Doa untuk Kepimpinan Rohani yang Teguh: Mohon agar pemimpin rohani diberikan kekuatan, kebijaksanaan, dan integriti untuk memimpin melalui teladan dan keberanian.

  2. Doa untuk Pastor yang Peka: Berdoa agar pastor gereja dan komuniti rohani akan peka terhadap keperluan dan cabaran jemaah mereka, membimbing mereka dengan kasih dan pemahaman.

  3. Doa untuk Pertumbuhan Rohani: Meminta agar setiap anak Tuhan boleh bertumbuh dalam pengetahuan dan iman mereka, supaya mereka boleh menjadi saksi yang berkesan kepada Firman-Nya.

Comentários


bottom of page