top of page

Tahun Baru: Keterlibatan Sosial dan Misi Kebangkitan


Abraham sudah tua dan lanjut umurnya, dan TUHAN memberkati Abraham dalam segala hal.Kejadian 24:1


Di tengah-tengah tahun baru, kita merenung tentang kebangkitan anak-anak Tuhan melalui penglibatan sosial dan misi yang membawa berkat. Firman Tuhan mengajar kita untuk menjadi garam dan terang di dunia, memberikan kebaikan dan menerangi kegelapan.


Dalam doa kita, mari kita meminta keupayaan untuk terlibat secara sosial, membantu mereka yang memerlukan, dan menjadi orang yang mencerminkan kasih Tuhan.


Doa untuk keselamatan dan pertumbuhan misi gereja adalah penting, supaya berita baik Firman-Nya dapat terus diberitakan di seluruh dunia.


Di tahun baru ini, marilah kita bersama-sama berdoa agar kebangkitan rohani akan tersebar ke seluruh pelusuk bumi, membawa kasih dan harapan kepada setiap jiwa yang dipanggil.


Doa Hari Ini:

  1. Doa untuk Penglibatan Sosial: Berdoalah agar kita dapat menjadi sel yang meresapi masyarakat dengan kebaikan, membantu mereka yang memerlukan, dan menerangi dunia dengan kasih Tuhan.

  2. Doa untuk Keselamatan dan Pertumbuhan Misi: Meminta agar misi gereja dan organisasi Kristian berkembang dan berjaya, membawa berita baik Firman-Nya kepada mereka yang belum mengenali Kristus.

  3. Doa untuk Kebangkitan di Antara Bangsa-Bangsa: Berdoalah agar kebangkitan rohani akan melanda bangsa-bangsa, membawa perpaduan, kedamaian, dan kasih Tuhan di seluruh dunia.

コメント


bottom of page