top of page

Yesus Berdoa di Bukit


“..Setelah orang ramai pergi, Yesus naik ke bukit seorang diri lalu berdoa. Pada petang harinya Yesus masih sendirian di situ......” Matius 14:23


Setelah Yesus menyuruh orang banyak itu pulang, maka Dia pun naik ke atas bukit seorang diri untuk berdoa. walaupun hari sudah malam, namun Yesus masih lagi berada diatas bukit berdoa bersendirian.


Didalam kesibukan Yesus, Dia tidak lupa mengasingkan waktuNya untuk bersendirian dengan Allah diatas bukit. Hal ini berkata kepada kita tentang pentingnya hubungan kita secara peribadi dengan Allah dikuatkan.


Sebab berdoa secara pribadi kepada Allah menyatakan tentang hubungan kita secara peribadi dengan Tuhan Yesus adalah sangat akrab. Yesus memperlihatkan hal ini kepada kita bahawa berdoa bersendirian sangat penting didalam kehidupan pelayanan-Nya.


Oleh itu kita sangat memerlukan waktu bersendirian bersama dengan Tuhan Yesus setiap hari melalui doa, penyembahan dan pembacaan Firman Tuhan kita. Sebab hal ini membantu kita untuk bertumbuh dan berakar didalam Tuhan.


Bagaimana dengan diri anda hari ini? Apakah anda mengasingkan waktu bersama dengan Tuhan.


Tuhan Memberkati! Pr Patrick Taie



Comments


bottom of page