top of page

Kehidupannya Menjadi Teladan


“…Kehidupanku menjadi teladan kepada banyak orang, kerana Engkau pembelaku yang kuat...” - Mazmur 71:7


Dalam segala keadaan, pemazmur tetap bergantung sepenuhnya kepada Tuhan untuk pertolongan dan perlindungan. Pemazmur berkata kepada kita bahawa dia tidak sekali-kali mengubah pengharapan dan keyakinannya dari Tuhan.


Kesaksian hidup pemazmur pada saat ini telah menjadi teladan bagi banyak orang yang di sekelilingnya, bagaimana Tuhan bekerja memelihara hidupnya melalui perbuatan-Nya yang ajaib. Oleh itu, bagi pemazmur, Tuhan adalah tempat pergantungan hidupnya seumur hidupnya.


Melalui pengharapan dan keyakinan pemazmur kepada Tuhan, telah menjadikan kehidupannya menjadi teladan bagi orang banyak. Di mana Tuhan menjadi pelindungnya yang kuat dan sumber kekuatan bagi dirinya.


Bagaimana dengan diri anda pada saat ini? Apakah kehidupan anda selama ini telah menjadi teladan kepada orang-orang yang ada di sekeliling anda? Pengharapan dan keyakinan kita dalam Tuhan pada hari ini akan menyatakan kepada orang-orang di sekeliling kita siapa Tuhan itu.


Dengan itu, jadilah teladan bagi semua orang melalui pegangan kita dalam Tuhan. Siapa Tuhan itu di dalam kita?


Doa: Bapa yang di surga, saya datang kepada-Mu, memohon bimbingan dan kekuatan agar saya akan terus berjalan dalam pimpinan-Mu. Dalam nama Tuhan Yesus saya berdoa, amin.


Pr Patrick Taie

Related Posts

See All

Dia Tuhan Yang Tidak Pernah Berubah

“...Tetapi Engkaulah Allah yang sudi mengampuni, yang pengasih dan penyayang, yang panjang sabar dan berlimpah kasih setia-Nya. Engkau tidak meninggalkan mereka....” Nehemia 9:17b Oleh kerana mereka t

Comments


bottom of page