top of page

Kitab Suci Di Ubah?


Anda pernah mendengar bahawa firman Tuhan atau Kitab Suci telah di ubah. Adakah anda percaya ini benar? Adakah mungkin bagi manusia mengubah apa yang dijanjikan Tuhan akan dilindungiNya selama-lamanya?


Tetapi Tuhan berkata kepadamu, “Langit dan bumi akan lenyap, tetapi kata-kata-Ku tidak akan lenyap” (Matius 24:35).


Yesus berkata, “Jangan sangka Aku datang untuk menghapuskan Taurat dan ajaran nabi-nabi. Aku datang bukan untuk menghapuskan tetapi untuk menunaikan segala-galanya. Sesungguhnya, Aku berkata kepadamu, selagi ada langit dan bumi, satu titik atau huruf yang terkecil pun tidak akan hapus daripada Taurat sebelum semuanya ternyata berlaku” (Matius 5:17-18).


Orang-orang yang percaya bahawa Firman Suci Tuhan tidak tepat, telah diubah, atau diubah, mungkin mempunyai tuhan yang berbeza dan bukannya Tuhan yang Benar dan Hidup dalam Alkitab. Tuhan sentiasa melindungi Firman-Nya yang terdapat dalam Alkitab, seperti Taurat, Mazmur dan Perjanjian Baru. Orang yang menyebarkan dusta mengenai Firman Tuhan telah melakukan dosa yang sangat serius.


Tuhan menghargai mereka yang sangat prihatin tentang apa yang Dia katakan dalam Firman-Nya. Mereka yang bijaksana adalah mereka yang memahami dan mengikuti Firman Tuhan. Kawan, jangan lupa baca Firman Tuhan. Bukan hanya itu, tetapi pelajari, percayai dan terapkan Firman itu dalam kehidupan anda.


bottom of page